02 mars 2009

Vänner

Jag börjar fundera på hur många av ens vänner man ska ge ut bloggen till.
Som de ser ut i dag är de endast 5 av mina vänner som vet om den här bloggen och som läser den. Anledningen är att jag inte litar till 100% på någon och jag vet att om man säger till 1 så får personer runt omkring också reda på den. Eftersom jag är så öppen med allt så måste jag vara försiktig. De finns personer från mitt förflutna som jag inte vill ens ska veta hur jag mår och dessa personer har vissa av mina vänner fortfarande kontakt med.
Hur anonym kan man egentligen vara? Jag skäms ju inte för vad jag går igenom. Men jag vill inte att något jag skriver ska kunna användas emot mig.

Nu är de så att jag har en vän jag vill berätta om bloggen till men hon umgås fortfarande med personen jag avskyr mest. En person jag inte ens vill att han ska veta om lillan. Enda sättet att jag skulle må bra var om han satt inlåst eller död. Jag litar inte på henne att hon inte "råkar" visa honom den.

Inga kommentarer: