15 mars 2009

Damp

Det blev bara halva filmen igår. Lillan är som sagt jätte mammig och fick inte henne i säng strax innan 22 igår. Så de blev ingen film-myskväll igår. Eller en halv kanske. Sen vaknade hon kl 5 i morse M gick upp vid 7 och va med henne så jag fick sova. Jag sov sjukt länge! Ända till. halv 11. Hur skönt som helst.
Igår berättade M att hans "bästis", som jag kallar honom, har tagit ett återfall. Han hade testat positivt i fredags och igår ringde han och sa att han skulle flytta till en kompis. Alltså knarkar han igen annars hade han fått åka på avgiftning sen tillbaka till boendet.
Självklart börjar mina tankar flyga runt om M också kommer ta återfall. De är ändå hans närmaste kompis på boendet. Men M lugnade mig med och säga att han inte träffat honom så mycket i veckan. Men rädslan finns alltid kvar.

I morgon ska M till Magnus Huss, ADHD utredningen och träffa en läkare. De ska prata om eventuella medicineringen. M sa att de på vuxenenheten (socialen) kommer ringa mig i veckan och fråga vart jag står om M flyttar hem och påbörjar medicineringen hemma. De är klart jag vill att han ska flytta hem men jag vill veta mer om biverkningarna innan jag säger något. Jag vill inte att han ska gå runt och vara påtänd här hemma, men de ska inte vara en sån stor mängd amfetamin i.
Nu när M har varit ren så länge märker man på honom hur "dampig" han är. Man märker hur hans hjärna går i 180 och hur han inte kan sitta still. Han står o hoppar och är sjukt impulsiv och ska testa ens gränser hela tiden. Han ska retas och de är som att jag har ett barn i trotsåldern och sen lillan. Inte att vi är mamma-pappa-barn.

Inga kommentarer: