09 mars 2009

Tonfiskröra

Om jag visste att det skulle vara så enkelt och göra tonfiskröra skulle jag ha gjort de hur ofta som helst! Nu har jag i allafall gjort en riktigt god tonfiskröra med saker jag har hemma. Till middag blev alltså pasta sallad med tonfiskröra.

Tonfiskröra
Ingridienser:
2 ägg
1 burk tonfisk olja eller vatten
1/2 lök (ska vara röd men går med gul också)
1/2 dl gräddfil
1/2 dl citron majonäs (ska vara vanlig majonäs)
.
1. Koka äggen i 10 min.
2. Blanda majonäs och gräddfil i en skål tillsätt tonfisken (ej vatten ev. oljan)
3. Hacka löken och äggen i små tärningar sedan blanda i skålen.
4. Salta, peppra eventuellt andra kryddor efter smak.

(Jag hade citron peppar, lite italiensk sallads krydda, lite paprika krydda, lite dill och mycket salt)

Hur lätt som helst!!

4 kommentarer:

Mandy sa...

OBS! Bilden är lånad!

Anonym sa...

Tack för sitt svar, ja de är väldigt jobbigt med allt och de är lätt för honom att lägga skulden på mig. Ja jag är nog så medberoende jag kan bli. Du får gärna adda mig på msn om du vill.

ceciliazelazny911@hotmail.com

Kram

tindra sa...

e den som på café 60??

Mandy sa...

Tindra: Ja, nästan. Man ska ha kapris i men hade de inte hemma. Men de funkar i allafall! =)