23 mars 2009

Stakars barn?

Jag var inne nyss på en annan blogg hos en tjej som går igenom samma sak som jag. Hon är tillsammans och har barn med en missbrukare. Och hon har fått en kommentar skrivet:

"Fy fan stackars barn som får leva i detta misärförhållande!"

Jag var tvungen o stoppa mig själv flera gånger för att inte skriva allt för arga saker. Ord kan inte ens säga hur förbannad man blir! Jag är glad att jag aldrig har fått en enda sån här kommentar. När någon går in och ens nämner min mamma roll eller min barns levnadsvilkor då kommer de bli hus i helvete i den här bloggen! Ingen har rätt till och kommentera de! Som mamma ser man alltid efter sitt barns välmånde i första hand. Och människor som inte är i samma situation eller är tillsammans med en missbrukare förstår inte vad de är som händer! Så denna person som lämna den här kommentaren har ingen aning om vad hon slänger ur sig. Hur kan man sparka på någon som redan ligger?! En missbrukare är expert på att ljuga och manipulera och som partner vill man alltid se de bästa och därför ser man inte de dåliga. Precis som att man inte ser att ens pojkvän har sne näsa, en leverfläck i pannan eller en hårig rumpa!

Så har du som skrivit de här aldrig fått höra av dina kompisar att din partner är groteskt ful när du tycker hon/han är skit snygg? FÖRNEKELSE. Ett av symptomen av medberoende. Och medberoende är (enligt mig) en lika mycket sjukdom som missbruket själv. Så ifrågasätter du även cancer?

Sparka inte på folk som redan ligger!

4 kommentarer:

NJ sa...

Tack för din fina kommentar, det värmde.. Jag startade bloggen för att få skriva av mig, men hade inte räknat med att någon skulle ens kunna tänka den tanken att läman en så elak komentar..

Mandy sa...

De är klart!
Neh, jag blir faktiskt fly förbannad! Att man kan sjunka så lågt!! De är en sak om man frågar hur er dotter mår men inte att man skriver så där!

De är verkligen att sparka på någon som ligger!
Men låt inte den där kommentaren få dig sluta skriva!!

Anonym sa...

Det är fruktansvärt att man kan skriva någont sådant! Uscch! Troligtvis en patetisk människa som har ett tragiskt liv, som kan uttala sig så!
Puss // Christine

Mandy sa...

Eller hur Christine!
Att man kan skjunka så lågt!!