03 mars 2009

Anledningen

Jag pratade med en kompis i morse och hon undrade över vad de var med M när han var så grinig på mig hela tiden. Nu har det kommit fram att det fanns en anledning. När M är på boendet har han svårt o sova, han får ingen ro. Oftast sitter han o spelar playstation eller kollar på film hela nätterna. Men andra som bor där får propvan utskrivet vilket de får bruka på boendet. Så M har så snällt fått en massa sömntabletter, eller de är insomningstabletter. M har nu sagt att de är dom som har fått honom på dåligt humör. Att han blir som en zombi dagen efter o skit gnällig. Men nu har han lovat att inte käka nåra mer o helgen var hur bra som helst. De enda jag säger angående de här är att om han har svårt o sova så ska han gå till läkare och få de utskrivet själv. Inte få massa av andra! När vi hade nätverks möte med socialen för några veckor sedan nämnde jag även de här! M sa då att han tog en i bland då han inte kunde sova. De borde egentligen ha snappat upp de då.

Jag vet inte riktigt hur man ska ta de. Propovan är inget man kan knarka på men läkemedel som är receptbelagt finns det alltid en anledning till.

Inga kommentarer: