29 mars 2009

Det som hände..

..igår var att M åkte ju iväg på fisk mässa och när jag pratar med honom i telefon andra gången satt dom o drack öl igen. Han säger då att de har suttit och druckit öl hela tiden. Men att de inte var så många. Meningen vara att M skulle komma hem sen och ta lillan för att jag skulle iväg på inflyttningsfest. Men jag kan inte lämna henne med honom om han har druckit. Jag blir arg för att jag kände att nu kan jag inte åka. Jag målar direkt upp bilden att han har druckit massor och kommer hem skit packad. Vilket M egentligen aldrig har gjort! Men de är direkt vad jag tror. Jag hamnar direkt in på samma tankar och beteende som medberoende.
Här litar jag på honom att han ska åka iväg och ha kul med sina kompisar och gå på fiskmässa sen ska han komma hem full? De var ju inte riktigt de som var meningen!
Den här gången skötte jag mig väl lite bättre. Jag ringde inte honom men när han ringde mig så började jag gråta och höja rösten men inte i samma skala som jag gjort innan. När han väl kom hem såg han inte packad ut med de luktade mycket i munnen. Öl andedräkt är riktigt äckligt! Jag har aldrig tänkt på de förut.
M förklarar sig i allafall att han har druckit 4-5 öl under hela dagen. Och jag känner att kanske 3 hade varit okej men inte 5! Jag får genast massa andra tillfällen kastat i ansiktet som "de här har du gjort..." bla bla bla. Ja! Jag är inte världens bästa mamma men nånstans måste man sätta ner foten. Även om jag visste att M inte var full så kände jag att jag var tvungen o säga stopp. Så jag ringde min kompis o sa att jag inte kunde komma. Jag o M bråka, hade diskussioner o prata massa. De slutade i allafall med att jag sövde lillan sen åkte iväg i allafall.

Jag skriver mer sen om festen o allt som hände där runt o om idag..

Inga kommentarer: