01 mars 2009

Efterlyser "the one"

Då har jag skrivit mitt första inlägg i Beroendelinjen. Kändes mer som att jag var tvungen o skriva för att jag har skjutit på de så länge. På något sätt har man haft fullt upp hela helgen att det inte känns som att det är lika akut. Men de är precis som när man kommer till sjukhuset då blir man frisk. Jag vet vad jag kommer ha för tankar när jag lägger mig i kväll och hur jag kommer må så jag måste ta tag i de här.

Anhörig behandlingen (kursen) känns meningslöst. Den kommer ändå vara i maj och jag kommer inte kunna sitta och prata/bearbeta allt som har hänt. Det kommer ju vara ca 10 till anhöriga där. De kommer ju ha lika mycket o säga som jag. Sen har jag inte lust o sitta o fläcka ut allt hur som helst. Men framför allt har jag så mycket som tynger mig.

Det jag behöver är någon som sitter och lyssnar på endast mig. Någon utifrån som varken känner mig eller M. Någon som inte dömmer och inte gör bortförklaringar för M. Det måste vara någon som kan allt om missbruk och medberoende. Antingen någon som varit där själv eller arbetat med så många missbrukare och anhöriga att de vet exakt hur de fungerar.
Nå, vart ska man hitta denna person? Jag känner mig själv och jag kommer endast ge det 1 försök. Om jag kontaktar psyk och får en dålig "hjärnskrynklare" kommer jag inte våga be om en ny utan sitta där o pina och bara vara tyst. Sen kommer jag må bättre igen och inte ha kontakt med psyk igen. Har jag fått hjälp då? Nej!
Så ett försök på att hitta denna person.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej. Jag svarade dig på beroendelinjen...jag hoppas att du finner styrka....jag kämpar att hitta min...
kika in på min sida om du vill.....www.cainas.blogg.se