03 mars 2009

symptom

Jag är långt från frisk från mitt medberoende. M glömde telefonen hemma innan han åkte tillbaka till boendet. Självklart måste man kolla igenom samtalslistan o smsen. Varför är de så här? Ibland undrar jag om jag hoppas på att hitta något. Men den största frågan är ändå om jag kommer kunna sluta med de här? Jag har försökt många gånger att hålla mig, när han lämnat telefonen framme och ligger o sover. Jag har tänkt flera gånger att jag inte behöver men något inuti mig säger att jag måste kolla. Jag måste kolla honom. Kontrollera honom. Se att han inte har kontakt med någon han inte borde. Läsa smsen för o se om de står nått, ett möte med nån pundare eller vad som helst. Jag måste börja lita på honom men behovet att kolla honom är så stor att de inte går.

Inga kommentarer: