05 mars 2009

Tunnelbana

Jag hade tänkt hinna bloggen innan jag drog i morse. Men natten innehöll massa drama o dagen började vid 4. Jag skriver om de lite senare.

Idag har jag o lillan i allafall åkt och träffat Susanne, en av mina närmsta vänner. Hon har precis flyttat hemifrån och ihop med hennes kille. Lägenheten var jätte fin! Och jag är så glad för hennes skull. Jag vet hur roligt de är att flytta. Helt sjukt kanske men jag älskar att flytta. De blir som en helt ny början. Inreda och planera, älskar de! Sen ska man ju ha massa pengar så man kan handla allt nytt precis som man vill ha. Lillan har varit jätte duktig! Hon var inte alls blyg eller mammig. Hon lekte med Sussie och tyckte de var jätte kul. Självklart spillde mamma gröt på deras soffa! Men som tröst så fanns de fläckar! =)

Jag tycker alltid att de är så jobbigt och åka tunnelbana med lillan. Jag hatar hur människor ställer sig runt vagnen men framför allt fasar jag mig för att lillan ska tröttna och börja skrika. Men idag gick de hur bra som helst! De tog ändå 25 min o åka! På dit vägen satt hon o lekte med hennes tiger och hemvägen sov hon! Fast hon vakna upp mellan varje stopp då de låter så jävligt när dörrarna öppnar sig!

Jag kanske ska nämna också att jag har varit med om de alla mammor fasar om! Jag var på väg hem från en kompis en fredag kväll. Kl var strax efter 8 så de var ändå inte så sent! Eftersom jag åkte ändra från hagsätra och skulle till fridhemsplan är de klart att jag tar en plats och sitta. Jag sätter mig där de är 3 sittplatser och ställer vagnen där den 4e platsen ska vara. En perfekt plats till barnvagnen liksom! Och jag har fått för mig att de är till för barnvagnar och äldre? Kanske inte sant men i allafall. Det går på en man i 40-45 års ålder i skanstull, dygn rak! Och vad tror ni händer när tunnelbanan startar?? Jo han ramlar över vagnen! Som tur är hade jag lillan i famnen för att hon var grinig. Men tänk om hon hade legat i vagnen! De värsta var ändå att han inte ställer sig upp direkt utan han ligger kvar över vagnen i 2-3 sekunder tills jag börjar skrika som en jäkla galning! Ingen på tåget gör något alla sitter o glor. Tänk om min dotter hade legat i vagnen?! De slutade i allafall att jag mordhotade mannen och kallade honom jävla alkis och tvingade honom ställa sig vid nästa dörr.
Nu kanske ni förstår varför jag fasar att åka tunnelbana! När man har varit med om något sånt här ber man varenda person som ställer sig brevid vagnen att hålla i sig!!

2 kommentarer:

tindra sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
tindra sa...

fyfaan va läskigt de där med fullisen.. jävla idiot asså!! jag hade också skrikit både de ena å de andra, du gjorde fan rätt.. jävla dåre!!!