17 mars 2009

Ledig ett par dar

Detta blir mitt sista inlägg på några dagar. I morgon åker jag till norrland och kommer inte hem förrän måndag. Jag ska försöka skriva i helgen men fram tills dess kommer jag inte ha internet.

Idag kom pengarna från försäkringskassan. Detta "firade" jag o M med shopping! Inhandlade nya Fred Perry skor (ÄLSKA!), 2 par jeans och smink. Man tackar! Detta var jag värd! Jag har inte unnat mig själv o shoppat sen jag blev gravid! Visst blev de lite gravidkläder men bara de som måstes.

Min oro över M kommer finnas gnagande i mitt huvud hela helgen! Men nu är jag fast besluten av att jag ska försöka låta de glida av mig. Jag vill inte sitta och tänka på honom dygnet runt och oroa mig. Som tur är, för mitt ego, ska M till hans syster med hans mamma. Så att han inte är hemma i lägenheten lugnar mig enormt mycket. Jag vet inte om jag skulle ha åkt annars! De andra gångerna jag har lämnat honom hemma och åkt iväg på semester antingen till norrland eller utomlands har han bjudit hem massa kompisar och så har de suttit här och knarkat hela veckan. Nu är de ju också så att hans bästis på boendet har tagit återfall och flyttat därifrån. M berättade även att han hade träffat honom idag och gett tillbaka pengar han hade lånat. Han sa att hans kompis hade varit påverkad och att han inte alls blev sugen tvärtemot att han hade märkt hur mycket de förstör på så kort tid. Ord kan inte beskriva hur stolt jag blev och höra de. Äntligen har M förstått att knark förstör ens liv! Självklart har jag mina små demoner som säger att M kanske köpte nått gram av hans kompis när han mötte honom. Men jag har nu valt att ignorera dessa tankar och framför allt tänka på att inget jag säger eller gör kommer kunna ändra M's vilja. Om han vill knarka gör han. Men de viktigaste nu är att han sa själv att han har förstått hur droger förstör.

Som sagt detta blir mitt sista inlägg på några dagar. Men glöm inte bort mig.
Jag kommer fortsätta skriva och förhoppningsvis redan i helgen.

Puss & Kram

P.S. Kampen fortsätter!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du får det bra, tänk inte på andra, unna dig en skön och härlig semester!
Puss / christine

NJ sa...

Hej jag hittade din blogg, jag vart överlycklig att få läsa din blogg och inse att det finns mer folk i min situation..