24 mars 2009

Diagnos: ADHD

M har nu fått diagnosen ADHD han kommer få medicin om ca 3 veckor. Fram tills dess kommer han dra mig åt vansinne och gå runt o stampa jord känns de som. Men jag är bara så glad att han har gått på alla möten och tagit itu med utredningen och att den nu är klar! Det känns som att den nya kampen kommer vara att leva och lära sig leva med en sambo som har adhd. För de kommer krävas mycket utav mig. Som jag har skrivit innan så är det som att jag har 2 barn hemma nu. En bäbis och ett barn i trotsåldern och de är då M. De här 3 veckorna tills han får medicin känns de som att jag måste planera aktiviteter varje dag åt honom så han inte tröttnar och vill hitta på hyss. I morgon har vi i allafall full spekat och på torsdag ska han få ha lillan så ska jag iväg och träffa en kompis. Men resten av dagarna måste de planeras.
Nästa tisdag ska vi på en kurs. Risk och missbruk. De ska vara en föreläsning om adhd och dess risk och missbruk. Så nu ska de även bli massa anhörig möten och föreläsningar om adhd inte bara drogmissbruk.

Vad jobbigt allting kändes nu. Vill bara bli en normal små barnsfamilj. Vägen dit känns så lång ibland! Men vi har kommit sjukt långt på så kort tid och att ge upp finns inte ens i tanken! Vill bara att allt de här tjaffset ska vara över!

Nu ska jag o allafall lägga mig o bara mysa med min sambo som flyttat hem! Och den här gången för alltid!! Om bara socfittan inte har polisanmält honom så de inte blir talan om nå fängelsestraff! Neh, ska inte ens tänka på de nu. Orkar inte ligga vaken ännu en till natt o bara grubbla..

God natt allihop!

1 kommentar:

Anonym sa...

M är så otroligt duktig! Och det är även du, som har stöttat honom i alla lägen!!!