11 mars 2009

Co-anon Mötet

Då är jag hem kommen. Jag är så glad att jag gick även om jag knappt hade någon lust.
Mötet gick bra och jag delade om nuläget med concerta och soc och M's boende. Vi gick igenom 1a steget igen. Det känns nästan som om jag aldrig kommer sluta kontrollera. Jag kontrollerar allt. M's samtal, M's umgänge, vem han är med, vad han gör, pratar med, mobiltelefonen är min drog. Om jag inte tar den och rotar igenom kliar de i mina fingrar. Jag har s.k. demoner i huvudet som ger mig de värsta tankarna om jag inte kontrollerar. Kommer detta någonsin sluta? Kommer jag någon sin tänka: "Om han tar ett återfall så gör han. Jag kan inte göra något åt de." Jag längtar så mycket till den dagen är kommen! Jag vill inte vara som jag är. Jag vill inte vara den kontroll-freak jag är idag. Jag vill inte vara hans hönsmamma. Jag är hans flickvän ingen annan. Nu läget här hemma är rätt bra. Inget nytt har hänt och jag har faktiskt inte rotat igenom hans mobil sen förra gången jag skrev. Men tanken finns alltid där. Jag vet inte hur jag ska arbeta bort mina tankar de är svårt och bara skita i att tänka på de. För de går inte. De gnager sig in och blir de enda man kan tänka på, de slutar inte förrän man kollar.

Hursom helst så var jag tvugen och gå tidigare från mötet. Förra veckan hade lillan skrikigt i 2 timmar, från att jag gick hemifrån till att jag kom hem. Idag var de precis samma sak. M skickade ett sms och skrev att hon hade skrikigt i 1 timme. Så jag fick gå mitt i delningen. Min dotter kommer först. Har alltid gjort och kommer alltid göra. Jag får acceptera att hon är mammig nu. Hon är precis i den åldern då de bara är mamma som gäller. Men jag tänker inte sluta gå på mötena pga de. Jag behöver de här. Men de är jobbigt för M också. Han känner att han inte räcker till vilket gör honom deprimerad Nästa vecka ska jag be mamma sitta barnvakt.

M skulle egentligen åka tillbaka till boendet när jag kom hem men han har ringt dit nu och sagt att han sover hemma. Vilket de på soc inte kommer bli så glad över i morgon på mötet inte heller M's kontaktperson. Om man ska vara ledig måste man fylla i en ledighetsansökan. Men de har möte i morgon och de är egentligen bara o säga som de är. Jag var på ett Co-anon möte och kom hem sent o M ville inte åka dit då. Kanske inte är bästa anledningen men den är sann. Och de på soc vill att jag ska gå på de här mötena och då måste de förstå att M är den som får sitta hemma med lillan då.
Ska även till lägga: Jag kommer inte gå på mötet i morgon! Vill inte, har ingen lust alls!!

Inga kommentarer: