23 mars 2009

Måndagen

Först tänkte jag vänta tills i morgon o uppdatera med allt som händer runt omkring oss. Men M satte på Discovery och de är inte som intresserar mig förutom kl.19. Miami Ink. Ami.

Min minisemester har trots de som hände i fredags varit välbehövd och väldigt skönt. Har träffat massa släktingar och blivit ompysslad! Samtalet från M förstörde väldigt mycket! De finns ingen där uppe som vet vad som händer och inte heller att M är missbrukare. Detta är något jag har valt att dölja. Så när detta hände fick jag vända mig inåt och göra som jag har länge kämpat för att inte göra. Jag börja just med bloggen för att jag inte ska stänga in mig och inte prata med någon med de var just de jag fick göra i helgen. Jag tackar Christine som ändå fanns där mil ifrån! M tog i allafall inget återfall!! Han åkte till sin syster i södra Sverige och hade en mysig helg. Idag måndag har saker och ting tagits tag. Vår handläggare på vuxenenheten ringde och sa att han inte fått tag på subban och därför inte vet någonting han heller. Jag kallar henne subban för att jag är fortfarande lika förbannad som jag var i fredags! Man släpper inte en sån där bomb sen går under jord! Jag sa till handläggaren på vux att jag har stor lust att gå så långt jag kan med de här. Jag har stor lust och ringa chefen för hela socialtjänsten och ta ett snack med honom och fråga om de ens är Okej att göra så som alla våra handläggare har gjort mot oss även ta kontakt med uppdrag granskning eller insider eller nått! De är ju inte första gången de gör fel precis!! Jag fick inte så mycket svar från han när han ringde eller jag lyssnade inte speciellt mycket heller. Vi ska ha möte på onsdag med dom och från familjeenheten. Han frågade även om det var okej för mig att M flyttar hem och påbörjar medicinen hemma.

Så nu är jag inte längre ensamstående/särbo utan sambo och samlevande med min älskling igen! Nu börjar den riktiga kampen till det normala familjelivet! Nu är det vi tre. Jag, M och lillan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så himla glad att M äntligen ska komma hem till dig! Nu slipper du längta så fruktansvärt mycket efter honom....Hoppas dina nätter blir bättre!
Puss/Du vet vem

Mandy sa...

I know who..
My secret lover right?