20 mars 2009

Polisanmäld

Äntligen Internet!
Dock inge blogg uppdateringar, hinner inte läsa andras bloggar.
Vad har då hänt i mitt liv?
Ja, idag är de ju fredag. Och ni som har följt mitt liv vet att förra mötet med soc så nämnde jag till vår kontaktperson på försörjningsstöd att hon inte ska kontakta oss och speciellt inte på fredagar med dåliga nyheter. Om hon har något och säga ska hon kontakta vuxenenheten och vår handläggare där ska ta kontakt med oss. Men detta verkade lilla socfittan inte komme ihåg. Idag ringde hon M och släppte världens bomb. M är nämligen polisanmäld! Hon har tagit sig tiden och polisanmält M för bedrägeri för att vi har ansökt om bidrag och i tisdags kom det pengar från försäkringskassan för de har godkänt M's sjukskrivning. Va i helvete håller den där jävla subban på med?!?! Nu är det stor chans att M åker in i fängelse. Snacka om att vilja sabba liv!! Vi är även återbetalnings skyldiga för kostnaden på stödboendet M bor på. Alltihop på 16.000. Och det verkar som att vi inte ens ska få en chans och betala tillbaka de. Hon polisanmäler istället för att ge oss den chansen. Inte bara de! Nu är de så här att jag har gjort en LVM anmälan på M och han är tvångsplacerad där han är!! Glöm inte de jävla subba!! Min helg är förstörd, min enda semester borta från sthlm är förstörd. Här sitter jag med släktingar som inte har någon aning om vad som händer i mitt liv. Jag mår piss och kan inte prata med någon!! Jag sa till henne att hon ska inte ringa oss, vi vill inte prata med henne och hon ska absolut inte ringa med dåliga nyheter på fredagar!!! OCH VAD GÖR SUBBAN?!?!

M har skrivit ut sig från boendet och bor inte längre där. Han är fortfarande drogfri, har inte knarkat idag fast den dära uppfört sig som ett svin. Han är nu hos sin moster med sin mamma. Så jag är inte orolig att han kommer göra något. Han är starkare än så. Men jag har ingen aning om hur framtiden kommer se ut nu. De känns som att allting är förstört! Allt man har kämpat för har gått åt helvete!!

Tänk er dessa personer ska jobba inom socialen och hjälpa personer! Och vad gör de?! SKÄLPER!! De ger inte oss en chans att göra rätt för oss de polisanmäler!! Inte bara de! Vi har inte ens ansökt om bidrag nu i mars för M fick reda på att det finns en chans att sjukskrivningen går igenom. Vi sa till vår handläggare på vuxenenheten att vi förmodligen kommer få pengar därifrån och de nämnde inte ens att vi är skyldiga att informera försörjningsstöd om detta!!! Vi hade inte en jävla vetenskap om de!!

Jaaa, min mini semester är åt helvete!!!
DE TACKAR JAG FÖR SOCFITTA!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas verkligen ni får ett avslut på denna hemska mardröm! Undra om ni kan anmäla biståndshandläggaren på något sätt?? KÄMPA.....Pusss //Christine