10 mars 2009

Ramla från soffan!

Mina planer idag var en långpromenad men icke. Snön har fallit hela dagen och jag känner inte att jag orkar ploga fram barnvagnen. Jag har inte så mycket o till lägga annars. Dagen har bestått av allt o inget.

I dag hände de! Första gången lillan ramla ner från soffan! Jag skulle springa till köket o skölja nappen, vilket tar 1 sek, när jag kommer tillbaka ser jag henne göra en kullebytta ner på golvet. Hur läskigt som helst!! Som tur var så var hon inte tyst när jag tog upp henne utan skrek allt hon hade så de tar jag positivt. Om ett barn är tyst de är då man ska bli orolig. Jag har undersökt hela hennes kropp och kollat att hon kan röra på tår o ben. Allt gick bra hon har bara en röd rund fläck i pannan. De gjorde nog ondare i mig än i henne. Hon sluta gråta ganska fort men jag fortsatte medans jag ringde M och berättade vad som hade hänt. Usch! Aldrig mer! Jag vet att sånna här saker kan man inte undvika de kommer hända förr eller senare men ändå någonstans hoppas man att "aldrig mitt barn". Samma sak med att ramla i trappen, jag vet inte hur många gånger jag har gjort de och slagit huvudet överallt.

Inga kommentarer: