04 mars 2009

Co-anon

Jag är så glad! Äntligen har jag hittat rätt! Det här mötet var guldvärt!! På al-anon mötet var jag den enda som var partner med en missbrukare och den enda som då valt att stanna. Men på de här mötet var de mest sambor/makar med missbrukare. Många var unga och hade barn med missbrukare. Precis som jag. Det är helt sjukt att de har gått så lång tid innan någon ens berättade att Co-anon fanns!
Så nu berättar jag till alla andra anhöriga där ute prova på! För mig tror jag att de här kommer vara min utväg från mitt medberoende. Det känns som att de här kommer vara min väg att kunna acceptera och gå vidare.
Jag är så glad! Det kändes så bra när jag gick därifrån. Jag har fått en sponsor och mina planer är att gå på fler möten och i framtiden pröva på 12 stegs programmet. Det har hjälpt de mesta även om de är medberoende. Så de ska jag prova på!

Om vad som sas på mötet tänker jag inte skriva om. Men de känns som att jag äntligen har kommit rätt! Jag har hittat människor som är liksinnade och har gått igenom i stort sätt samma sak. På något sjukt sätt tror man ju alltid att man är ensam. Att man är den enda som går igenom de här. Men de finns människor som är i precis samma sits som jag. Jag önskar bara att någon hade tipsat mig om de här förra sommaren då jag var gravid, när jag behövde som mest hjälp och stöd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad glad jag blir att du kände att det var rätt...Hoppas du kan börja att må bra igen! Puss //Christine

Mandy sa...

TACK snygging! De är precis vad jag ska göra! Pusss!