28 mars 2009

Paus

Igår höll vi inte alls på länge. Målade en sista runda strax innan 12. I morse vaknade jag vid 7 och var helt ut sövd men eftersom man är barnledig måste man ju bara somna om. Jag o M vaknade 10:20!! Helt sjukt vad länge vi sov. Men de behövdes väl. M körde på igen efter frukosten och målade en andra gång. De mesta känns klart nu. 3 väggar målade och sedan kommer målaren troligtvis på måndag och sätter upp tapeten. Som vi fortfarande inte har kommit fram till vad vi ska ha.
Nu har vi i allafall tagit en paus. M har åkt iväg med kompisar till sportfiske mässan och jag är för första gången själv hemma!! Jag har inte varit de sen jag var gravid, tror ja. Jag har inte hunnit känna efter hur de känns. Jag har ju som vanligt massa saker jag måste hinna med innan lillan kommer hem. Men nu ska jag faktiskt passa på o bara vara ensam.

Som vanligt var jag lite skeptisk för att M skulle åka iväg. Men jag har bestämt mig för att jag inte ska vara som jag var förut. Och jag har klara mig långt! Jag har inte kontrollerat och kollat M's mobil på hur länge som helst! Igår ringde M's mamma på hans mobil när han var o handlade så jag svarade sedan la jag mobilen brevid mig utan att kolla. Om jag ska var ärlig så känner jag mig otroligt stolt för att jag inte gjorde de. Mycke kanske är också för att jag litar på M nu. Han har inte kontakt med nån av de gamla kompisarna längre. Eller han har rättare sagt inte kontakt med någon förutom med han som han åkte iväg med nu o de har endast börja prata igen för att M är ren. Jag hoppas bara de här håller i sig! Att jag inte ska falla in i gamla spår igen och bli så grovt medberoende som jag en gång har varit. Jag är fortfarande medberoende och de kommer ta tid innan jag blir frisk. Men jag tror att jag har kommit en lång bit på vägen.

Inga kommentarer: