25 januari 2009

Spökbuss

Jag, M o lillan har varit på restaurang o ätit middag med M's (låtsas) pappa. M är uppvuxen med honom och han är lillans farfar, då hennes riktiga farfar gick bort innan hon föddes. Hur som helst var det jätte trevligt. Men det blev rätt sent. Kom hem för inte så länge sen.

Som ni har sett så är de dimma ute. När vi går av bussen vid västerbron är det helt öde. Inga bilar o bara svart o dimma. Vi ska gå över vägen och det är grönt för bilarna och rött för oss. Det är absolut inga bilar på hela bron. M går i allafall. Han står på andra sidan vägen och hackar på mig för att jag inte går över. Det är klart jag inte gör när jag har barnvagnen! Väntar alltid på grönt! Minuterna går och det blir inte grönt. Fortfarande rött och inga bilar!

Så jag for ur mig:
- Men det kan komma en spökbuss!
- Jaha, så en spökbuss bryr sig om trafikregler och stannar vid rött ljus?

Inga kommentarer: