27 januari 2009

Dagen

Lillan somnade jätte sent igår! Den blev nästan 23. Men hon vaknade istället vid 9. Hur skönt som helst o få sova ut! Morgonen har annars bestått av ännu mer bråk med socialen. Vår handläggare på försörjningsstöd. Vi fick en check idag med 693 kr. Den tackar vi för! Speciellt när vi har en el räkning på 1561 kr! (Den kommer varje 6:e månad och nu är den här!)
Jag har ingen aning om hur vi ska läsa de här, eller mat frågan och M's beroende av cigaretter och caca cola gör så att pengar frågan inte heller går så bra.
Som tur är har vi Veronica som jobbar på cinderella och handlar cigg billigt! Ska försöka boka in ett möte med henne i morgon.

Lillan sover, M sitter o kollar på discovery och jag bloggar.

Dagens planer: Lång promenad!

Så fort lillan vaknar ska hon få gröt sen ska vi klä på oss, gå till banken o lösa in pengarna, sedan en lång promenad till stan. Kanske. Eller om Therese ringer så kanske de blir en tur till gamla kvarteret.

M har sovit hemma sen fredags nu. Dom ringde från boendet i morse och frågade vart han var. Jag har inte bett M att stanna och jag har inte bett honom åka heller. Egentligen borde jag kanske göra de. Men han har bestämt sig att han ska tillbaka dit idag i allafall.

Inga kommentarer: