13 januari 2009

Möten & Dröm

Då kanske jag ska bli mer ingående om mötet igår. Alla hade väl något och säga men det kändes som huvudämnet hamna hos bistånds enheten som självklart inte var där! Det känns som att egentligen blev inget bestämt utan allt snurrade runt bara. M ska göra sin adha utredning innan han gör 12 stegs programmet och han kan inte påbörja träningsjobba heller så de krockar. Massa grejjer ska starta men inget som gör de nu. Enda som blev bestämt var väl att M ska få ha permiss under helgerna och blåskontroller varje kväll. (tack vare mig, har inte funderat på om de är bra eller dåligt. Men de är väl bra?)

Igår kändes allt som frågetecken men nu har allt blivit så mycket bättre! Idag var de ännu ett möte med vår handläggare på biståndsenheten, som är ny utbildad, de märker man direkt! Vi hade med oss ekonomichefen på M's boende på mötet. Hon har även jobbat på bistånd och vet vad de handlar om. Det var verkligen tur att hon var med för hon sa till och med åt tjejen (för de är precis vad hon är! Ingen tant!) att hon inte ska gräva för mycket bakåt och om vad som har hänt utan se framåt! För en drogmissbrukare är de inte svårt att 20 000 bara försvinner på några dagar och att hela mitt sparkonto med alla mina pengar är borta! Men de verkade hon inte förstå! Hur som helst ringde hon nyss och vi får pengar redan på fredag! Pengarna är till för M's SL kort och sedan mat åt mig o lillan! De tyckte jag var bra bestämt! Jag nämnde faktiskt att M har snott mat åt henne och åt oss för att vi ska kunna klara oss. Men de ska inte behövas mer!

En annan bra sak: M ringde Magnus Huss mottagningen angående utredningen och nu verkar de som att han kan få påbörja utredning när som helst! Han har varit drogfri så länge som de vill att de ska vara sedan har han påbörjat 2 st utan att slutföra dom sedan efter allt M har gjort och fått "diagnos" för innan verkar de väldigt angeläget att han ska börja så snart som möjligt!


Nu känns det som att saker o ting börjar falla på plats! Jag o M är starkare än någonsin! På tal om de! Nu kom jag på vad jag drömde inatt! Hade nästan önskat att jag inte kom på de! Jag skickade ett argt sms till M kl 5 när jag vaknade av panik!

Jag drömde precis som de har varit förut. Jag var hemma hos min mamma och mina släktingar var där. Jag kommer speciellt ihåg mina kusiner och att vi satt o åt uppe i köket. M hade sagt att han skulle sova hos någon kompis tror jag de var eller om de var så att han skulle komma hur som helst så kommer jag ihåg att jag ringde honom o fråga vart han var. Ett antal gånger. Jag tjatar o de blir bråk. Sen när han kommer så är han helt rikspåtänd. Vi börjar bråka o han får ur sig att han har sovit hos G (som jag vill att han inte ens ska ha kontakt med!). Jag blir förbannad åsså hamnar vi ute i spånga där M var ett antal nätter o mecka på bilen. Då sitter G o hans brud i en bil. Jag står o skriker på M ute på vändplan. De värsta var att jag kände exakt så som jag har känt alla andra gånger. Jag måste lämna honom men jag kan inte, jag vill inte. Jag skriker o slår på honom och känner hur paniken inom mig växer. Tårarna rinner o han har förstört allt igen! Jag kommer ihåg hur jag stog o velade ska jag gå o lämna honom eller ska jag ta med honom hem o förlåta honom. Som tur är vaknade jag!
Gissa hur mitt sms lät till M efter denna dröm. Jag är bara så glad att de var en dröm! Jag skulle aldrig klara av om jag skulle hamna där igen. Då finns det bara en väg o de är utan honom. Men de här är de förflutna och nu är han drogfri! De är de enda som betyder något! Men faaan! Jag vill inte drömma sånna här drömmar mer!!

Inga kommentarer: