28 januari 2009

Avslag

Jag är arg, förbannad och så less!

Idag kom brevet om avslagen. Anledningen: bra ekonomi i juni. Ja, det var juni! 7 månader sen! Nu står man här med 670 kr på kontot och en el-räkning på 1561 och en sjukhusräkning på 310kr. Dessutom inge smör, pålägg, mjölk, frysen tom.. lillan är den enda som har mat.

Jag orkar inte kämpa mer. Dom ser ju bara bakåt hela tiden. De kan gräva hur mycket som helst månader, år tillbaka. Men nu är nu, och nu har vi inte råd med räkningar!

Jag börjar allvarligt tänka på om man ska maila aftonbladet eller nått, insider?

Jag o M har klarat oss genom allt! Hans beroende och missbruk till nu när han bor på behandlinghem. Efter allt som har hänt har vi stått stadigt tillsammans. Vi har kämpat tillsammans trots alla motgångar. Men nu efter allt som har hänt så har vi kommit till den punkten då vi brusar upp mot varandra. Min ilska går ut över honom och pengarfrågan håller på och få oss till ovänner hela tiden. Pengar. Ska det vara de som förstör oss? Inte droger, lögner och svek? Utan pengar?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för din snälla kommentar, ja jag kämpar på :-)
NI MED! När det är som djävligast kan det bara bli bättre. Även om det känns hopplöst så måste de kunna lösas... Jag ringde upp elbolagen och bad att få dela räkningen, en period fick jag gå till frälsis för att ungarna skulle få mat... Livet är skit länge efter man slutar men det blir bättre :-)) Det vill jag tro i varje fall och för mig har det blivit mycket bättre
Ta hand om er och lycka till med allt!!!

Anonym sa...

Hej! Kikar tillbaka, tack för lyckönskningarna =) Önskar verkligen er all lycka också. Ryser till när jag läser din blogg, jag vet så väl vad ni går igenom. Fortsätt kämpa, en dag vänder det =)