23 januari 2009

Ännu en gång bakslag

Dagen började bra! M kom och knackade på dörren redan vid 8 tiden. Lillan blev helt överlycklig! Pappa har kommit! Sedan hoppade jag in i duschen och mötte upp Ivan i stan. Eller först blev det massa missförstånd. Han stog o väntade i fridhemsplan o jag i hötorget. Ivan bjöd på lunch (Gullegris!) o vi pratade massor! O då menar jag massor! Ivan & Susanne är mina 2a halvor! Dom har stått med mig i vått o torrt o alltid funnits där i alla svängar! Hur som helst var de jätte kul o se han igen! När vi var på väg hem så ringde M, ännu ett bakslag! Rättare sagt vi har fått avslag om bidrag. De enda vi får eller M får är fickpengar o sl-kort. Jaha.. hur ska jag då ha råd med räkningar o mat? Något de tydligen inte tänkt på. M är så förbannad att han skakade när han ringde! Han vågade först inte säga vad de var. Han hade bett handläggare ringa mig och berätta för han inte vågade. Men tror du hon ringde? Nej! Jag har ringt alla våra kontakter på både vuxenenheten och familjeenheten. Enda jag fick tag i var vår handläggare på familjeenheten som ligger hemma med halsfluss. De är ju lediga på fredagar. Så de är kul! Nu får man sitta här tills måndag o gå o må dåligt!

Som tur är har jag o M varandra! Vi kämpar tillsammans och vi kommer klara de här! Fast jag har gått in i väggen och orkar ingenting så är de han som tar hand om mig nu! M är helt underbar! Han har förstått allt jag har gjort för honom nu o han säger att han inte vill svika mig genom att börja med droger igen! De är något han inte förstått innan. De är tur att han är så starkt när jag inte är de!

Jag orkar inte skriva mer.

Tack Ivan för att du finns här o orkar med att lyssna!
Du är en sann vän!

Inga kommentarer: