05 januari 2009

Gaza

Jag satt nyss o kolla på nyheterna om de här med Gaza. Palestinerna och Israelerna. Jag kommer ihåg för många år sen när en kompis berättade om att Israeler hade åkt in på palestinsk mark och tagit en 15-årig pojke, åkt iväg med honom o skjutit honom i huvudet. Enda sen dess har jag på något sätt alltid stått på palestinernas sida. Hur sjukt de nu än låter för de har ju gjort precis samma sak. Man tror väl på de man hör. Samma sak som på TV om de säger på nyheterna att de är Israelerna som har rätt så tror man ju på de.
Hursom helst så står jag nu på ingens sida! De är ju de man absolut ska göra också. Kriga är fel! Båda sidorna gör precis lika mycket fel som den andra! De är de man alltid ska komma ihåg! Och är alltid de civila som får betala! 40% av alla som kom in till sjukhuset i Gaza är barn! De blev dömda vid födseln, föddes på fel sida av vägen! Hur sjukt är egentlige inte de!
Vi är i 2009 nu och folkmord är långt ifrån acceptabelt men ändå "får" inget land ingripa. Men när de kommer till Iraq då jävlar är Amerikanerna snabba på o handla! Nu tycker de väl bara att de är bra att de rensar upp i mellanöstern o dödar varandra? Eller?

Mina tankar går ut till alla barnen som blivit offer!

Inga kommentarer: