17 januari 2009

Ännu en sten!

Det känns som att jag borde skriva ner hur läget ligger till nu men egentligen har jag ingen ork. Igår kändes de som att allt börjar falla på plats och vi fick till och med pengar av soc men de räckte inte mer än till mat och medicin till lillan. Idag fick vi besök av farmor vilket lillan tyckte var jätte roligt. Hon har saknat henne jätte mycket och man såg hur glad hon blev. Men farmor hade med sig post. Och i posten fanns ett brev från solna tingsrätt. Ännu en rättegång som M ska bli dömd för. Dessa punkter är allvarliga än de han har fått innan och nu när han blivit dömd förut så blir straffet hårdare. Ännu en sten som tynger ner en. Jag vill inte ens skriva de men nu finns det en stor chans att han åker in på 1 år i värsta fall. Man ska inte ta ut för mycket i förväg. På måndag ska M ha möte med frivården och på måndag får vi ringa hans advokat och gå igenom allt. Fan! Nu när saker börjar ordna sig och han är ren och behandlingar och utredningar ska börja då kommer de här. Sthlm poliser är fan helt otroliga! De tar över 1 år innan domar o rättegångar ska komma igång. M gjorde en sak i norrland och den rättegången kom igång efter bara någon månad och detta hände efter de här i sthlm. Egentligen borde de ha bakats in i den rättegången. Nu har han blivit dömd till skyddstillsyn och denna dom kan fan sabba allt. Jag vill faktiskt inte tänka mer på de här. Men de kommer jag o göra. Jag kommer ligga vaken nätter nu o bara må dåligt. När ska man få börja leva ett normalt familjeliv? När ska man få kunna lämna allt bakom sig? Varför ska jag hela jävla tiden bli straffad för hans jävla misstag! För de är precis så de känns! De kanske inte borde göra de men de känns som att de är jag som väntar på ett straff. Ett straff som kommer göra så att jag blir ensamstående på heltid! Vad less man blir. Här sitter vi och kämpar för att få ett vanligt familje liv. Att M ska bli drogfri och förbi de. Vi kämpar så att behandlingar ska börja, utredningar. Att vi ska kunna bygga upp en normalvardag! Vi som har kommit så långt och så blir man avhuggen benen igen! FAN! Varför kan inte bara allt komma på en gång! Varför ska de hela tiden komma lite åt gången! Fan ta allt han har gjort på en rättegång och döm honom för allt då! Inte olika saker hela tiden! Fan va less man blir på de här rättsystemet! Ta allt på en gång! De är väl de man ska göra? Men sthlm polisen har så jävla mycket hela tiden att de har inte ens tid på att kolla vad man har för andra saker som väntar. GÖR ERT JOBB RÄTT SÅ MAN KAN TA SITT STRAFF OCH SEN RÄTTA PÅ SIG, INTE SÅ MAN BLIR AVHUGGEN BENEN SÅ FORT MAN HAR KOMMIT NÅGONSTANS!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan vad du är stark! Kämpa på! Ni klarar de tillsammans!