08 januari 2009

Fight med soc

Igår nämnde jag att det var M's fight med bistånd enheten o de blev en fight! M kom i går och var jätte glad för att han hade haft ett möte med dom som hade gått jätte bra! Sen ringde hon upp och frågade efter nummren till våra andra handläggare på familjeenheten. Sen ringde hon igen och sa att vi hade fått avslag. Anledningen är att vi tydligen har haft förstora inkomster!(?) Då menar hon våra lån som vi varit tvungna o ta av M's låtsas pappa och min mamma! Hon verkar inte förstå att om vi inte hade lånat pengar av dom hade vi inte ens kunnat betala hyran! Det var till o med våra handläggare på vuxenenheten som frågade om vi kunde låna av någon så vi klarade oss till vi skulle få bidrag..
Jag försöker ändå inte tänka på de här. På nått sätt känns det som att de inte är min grejj, fast egentligen är de kanske de. Men M däremot blev skit förbannad så han skakade! Han sket i att åka till behandlingshemmet igår. Så jag fick sitta här o be honom gå när han säger om han gör de så åker han inte dit då¨åker han o gör nå dumt. Så de slutade med att jag ringde dit till hemmet o berättade läget och idag ska vi åka dit och prata med en av dom som jobbar där. Jag förstår M. Han har klarat sig själv i 2 månader. De är han som själv hållit sig drogfri! Soc har inte fixat så behandlingen har börjat, inte heller adhd utredningen. Så nu när han ändå håller sig ren själv vill han bo hemma, för han har ju ändå visat att han klara de.
Jag vet inte vad jag tycker eller känner. Självklart vill jag att han ska vara hemma men jag är livrädd att de skiter sig då men å handra sidan har han redan klarat av allting själv!
På måndag blir de möte med alla soc handläggare och handledaren på behandlingshemmet. Så min prio idag är att få M att bo kvar på hemmet till o med måndag. Men de är nått han inte vill.

Inga kommentarer: