28 januari 2009

Mat

I morse kändes det som att man gick med ett helt berg på sina axlar. Jag tog mig till söder o mötte upp Veronica. Hämtade M's limpa. Nu har han iallafall cigaretter. Dagen har bestått av bråk o bråk.

När jag stog inne på Vi och skulle handla mat för 100 kr ringde M's mamma. Hon kom o mötte upp mig och betalade all mat! Det blev 3 stora pappkassar! Hur mycket det blev ville jag inte veta. Men nu har vi mat! De började genast kännas bättre!

På måndag har blir det möte med soc på vuxen- familje- försörjningsstöd, frivården och M's kontaktperson på hemmet. Jag vet faktiskt inte om jag vill vara med. Det känns som att jag bara kommer stå och skrika. Alla säger hela tiden: "Vad tänker de med?" "Hur tror dom att ni ska klara er?" m.m. Alla verkar ha förstått våran situation och hur vi har de. Förutom hon på försörjningsstöd. Jag blev så förbannad i dag när pappret kom att jag satt o skrek att jag skulle skjuta henne! Vilket jag inte kommer göra. Men jag har sånna känslor. Hon har suttit och ljugit oss upp i ansiktet "ja, jag förstår de" m.m. Sen sitter hon och skriver i avslaget att vi har pengar när hon har sagt "ja, jag förstår" när jag nämnt att vi inte har pengar.

Inga kommentarer: