21 februari 2009

Städ

Nu känns det som att jag bloggar bara för att jag måste. Imorgon kommer morfar med familj på besök så idag har jag städat och tvättat. M har lekt med lillan och lovat att han ska dammsuga och torka golv sen. Men nu tog musten slut. Tvätten ska vikas sen ska jag tjata mer på M så han kommer igång med dammsugningen.

Massa trååk . . .

Just Ja! Igår hittade M ett SL kort på bussen. Ett terminsplus kort som kostar nästan 2000 kr. Min reaktion var direkt att vi ringer hon som hade tappat de. M var väl lite tveksam men i dag ringde vi faktiskt och nu har hon hämtat upp de! De är inte många som gör de men de måste finnas ärliga människor för att ett samhälle ska fungera! Så det känns faktiskt ganska skönt o veta att man har ett gott hjärta! Tjejen som hade tappat de var i yngre tonåren och blev jätte glad! På kortet stod de "hitte lön" och de låg en sf presentkort i men vi lämna tillbaka även den och vi fick 50 kr i hittelön! Haha, de tycker jag var jätte gulligt!

Inga kommentarer: