06 februari 2009

Mail

Då har vi fått svar av försörjningsstöd. Hon skickade ett mail till våran handläggare på vuxenenheten:

Ledsen att jag inte hunnit det har varit så mkt både onsdag och torsdagoch idag planeringsdag heldag.Beslut för februari är avslag och nödprövning hyra och matpengar ochhälsa hygienpost med hänvisning till dottern samt fickpengar för M är räknade.Inför mars kan vi räkna av normöverskottet och det innebär att frun och dottern får full norm+yra och m fickp norm. Som alltid ska de följauppgjord planering.Hoppas att detta kan lugna ner familjen./ i

Jahaa.. Tack.. Luddigt mail. Ska vi få pengar för både hyra o full norm? Ska vi bli återbetalningsskyldig nästa månad eller? Hon har inte svarat när han har ringt eller ringt upp utan de enda hon har gjort var att skicka de här mailet! Jag anser att vi fortfarande inte har fått svar på hur de kommer bli ekonomiskt! Detta mail ser jag dock som något positivt, att vi kommer få hjälp nästa månad men hur mycket och om vad vet jag inte.

Nu har jag en man som kräver uppmärksamhet..

Inga kommentarer: