16 februari 2009

ADHD utredning

Idag har jag inte gjort mer än gå. Dagen började segt. Skulle ha träffat M tidigt men han var på möte som drog ut på tiden. Mer om de senare. Jag åkte o mötte upp bästis o hämta Ms 2 limpor. O sen massa tråk.

Idag var M på Magnus Huss mottagningen på KS. Det är där han ska göra sin ADHD utredning. Den har äntligen börjat! Han var där i nästan 2 timmar. Träffa en läkare och en psykolog. De tog massa blodprover, hade blivit upp till 10 rör. Hiv, hepatit, blodsocker, lever värde m.m. Han hade fått fylla i 6 A4 sidor med massa frågor rörande M's beteende. Alla frågor hade stämt in på honom. Lite skrämmande men precis som jag hade förväntat mig. Utredningen kommer ta mellan 4-6 veckor och det skulle tydligen vara massa möten men nu har M endast fått 4 tider till. Får se vad som händer men nu har de startat!

M kom förbi nu på eftermiddagen/kvällen. Jätte mysigt. Men sedan när han går kommer ångesten krypande. Som vanligt. Jag försöker att inte tänka på de. Jag vill ju ha honom här!

Jag har fått ett tips om ett forum för anhöriga
http://www.beroendelinjen.forum24.se/

1 kommentar:

tindra sa...

A har också fått gjort adhd utredning nu.. de va typ 10 år för sent men ändå.. Han hade 99% ADHD..
de va de mesta den läkaren utrett, å hon hade jobbat med de där i 15 år!!!
fatta att han har haft problem! eller har!!