27 februari 2009

Familjebråk

Jag o M har klarat av hela dagen utan att bråka. Vi bestämde oss i morse att de var nog. Så de var nog bara ett litet gupp vi stötte på.

Jag har i allafall pratat med hon som håller anhörig behandlingen och den börjar i maj. Det fanns inga platser förrän dess. Men de är ju bättre de än inget. Hon nämnde att det var mer anhöriga till alkoholister, som vanligt. Men missbruk som missbruk.
Jag har inte ringt psykiatrin. Gör de på måndag. Inte senare..

Jag o M flyttade in i lägenheten förra nyår, innan var de min brors lägenhet. När han flyttade så gick en väggs tapet "sönder" eller vad man ska säga. Det hade suttit tejp som drogs bort så tapeten följde självklart med. Och inget har hänt! 15 månader senare och väggen ser precis lika förstörd ut! Nu ringde jag min bror ännu en gång, mycket arg o de är så jobbigt att man ska behöva tjata på att något ska hända! Sen far han ur sig att vi ska betala tapeten! Varför ska vi göra de? Lägenheten var inte godkänd när vi flytta in och han lovade och fixa de! Jag hatar att bråka med familj. Speciellt nu när de är så lätt att man tappar kontakten! De är en annan sak om man bor under samma tak o bråkar. Men jag orkar inte bry mig. Jag ska fan ha den där väggen fixad på hans bekostnad!!

Någon som har tips om en snygg fondtapet?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Tack för din kommentar.. har jag länkat till dig? annars gör jag gärna det. kram på dig, och titta gärna in igen! Kram P

Anonym sa...

Hej angående journaler så kan man be att få godkännande av läkare så man får läsa sina journaler, ibland måste man betala om det är en stor bunt. Man går helt enkelt dit man varit patient. Gjorde ett inlägg om detta en gång: http://psykiatrin.blogg.se/2008/september/journal.html
Kram P