11 februari 2009

Misslyckande!

Okej, jag lovade att jag skulle blogga. Men egentligen har jag ingen ork.

Jag sov hos mamma i natt men de blev ändå en tidig morgon då mormor måste gå upp o jobba. Vi åkte förbi bvc o vägde o mätte. Lillan väger nu 8390 g o är 67 cm lång! Alltså går hon upp jätte fint i kurvorna och vuxit mycke!

Sedan åkte vi hem åt gröt o lunch. Busat o lekt en massa. Sjungit Sjörövarfabbe på hög tonart! Jag tror lillan gillar den lika mycket som mig! =)

Sedan gick vi ner till coop o köpte chips! Jag är i den delen av månaden nu då jag får skämma bort mig själv o bara käka massa snaks! Mitt mål med att gå till mataffären var att inhandla: Chokladpudding, vit choklad, godis, exotiska frukter o chips. Men de blev bara chips. När jag väl stod där så blev de "neeeh".. Nu ångrar jag mig starkt! Skulle göra vad som helst för vit choklad!

Jag har även gjort ett tappert försök att göra fromage! De gick jätte bra ända till jag skulle hälla i den smälta chelatinen i smeten. I stället för att lösas upp o blandas med "soppan" stelnade den o de blev som en genomskinlig snöre i hela smeten. Så nu står det en apelsinsoppa med ett genomskinligt snöre i. Har inte ens orkat att hälla ut den. Känns så misslyckande att misslyckas! Så jag struntar i de så jag slipper känna mig misslyckad! Jag brukar ju klara allt sånt här, efterrätter o bakgrejjer.

Ööh... Annars sitter jag här, lillan sover, efterlyst har slutat. Bara skit på tv, tror jag.

Imorgon ska jag o min bästis ut o äta middag o förhoppningsvis en barrunda eller ett biljard besök, eller nått liknande! Fan, jag längtar! De här är något jag verkligen behöver! M ska ta hand om lillan, han har sökt permiss så nu ska han vara hemma torsdag till söndag! Men i morgon kväll ska han ta hand om henne o natta henne o på fredag ska han gå upp o leka med henne! Lyxigt!

Inga kommentarer: