17 februari 2009

Misstänksam

Då sitter jag hos mamma o bloggar.

Innan jag gick fick jag ett samtal från familjeenheten. Hon ringde för och kolla hur jag o lillan mådde osv. Jag nämnde att jag behövde någon o prata med och hon föreslog sig själv. Detta gjorde hon med vänlighet. Hon har arbetat med missbrukare och anhöriga. Så hon kan ju ändå mycket inom området. Men jag vill inte prata med henne. Hur ska jag kunna säga att jag har velat slagit M gul o blå när han har sårat mig. Då kommer hon tro att jag har aggressions problem. Och de är inte de enda jag skulle behöva lätta på mitt hjärta om. Det är massa saker jag behöver prata om som jag känner att jag inte kan prata med henne om. Jag är först o främst rädd för att hon kommer se mig som en olämplig mamma och ifrågasätta mig. Jag kan erkänna att jag har haft väldigt dåliga tankar och jag har ett destruktivt beteende i ryggsäcken från mina tonår. De är inget jag vill prata med henne om. Det känns som att man måste passa sig för vad man säger till henne. För de är just familjeenheten som kan ta ett barn ifrån en mamma. Jag hamna faktiskt på en blogg förut där just detta hade hänt! Så nej. Jag tackar o tar emot men jag vill inte prata med henne. Hon tips annars om Atism tror jag de hette, ute i Farsta strand. Jag har varit inne på deras hemsida förut, men de kostar 100 kr o bli medlem. Pengar som ni alla vet att jag inte har! I allafall ni som följt länge nog o allt tjafs med socialen.

Jag har ledsnat totalt på försörjningsstöd så nu är de M som tar hand om den fighten. Vi har blivit beviljad M's fickpenning, M's sl-kort o M's boende därborta. Så nu slipper jag försörja en f.d. missbrukare! TACK! Något ni borde ha förstått från hela början! Men nu står jag här med en minimal budget o få tigga matkassar av mor o svärmor för att klara mig. Men avslaget skulle tydligen vara tom mars. Så nästa månad ska vi förhoppningsvis bli beviljad.

M är ute o ränner med sin bror. Jag litar inte på honom o jag litar inte på hans bror. Jag har mina anledningar till att inte lita på hans bror. Jag ska inte skriva om honom här men jag kan säga att han är precis som M! Jag kan faktiskt skriva att det var hans kompis, som bor på samma ställe som M, som gav M spice. Eller gav o gav. De är M's fel att han rökte ingen annans. Självklart blev jag förbannad när M ringde för 1 timme sen o sa att de skulle iväg. Fel av mig? Kanske, kanske inte. Jag vet faktiskt inte. Jag tror svaret är både ja och nej. På ett sätt har jag nog rätt o bli misstänksam men kanske inte sur. Men jag måste ju ge honom en chans o visa att han kommer göra rätt ifrån sig.

Oh! Nu orkar jag inte ens tänka på de.. Ska umgås med mamma o lillan nu.

Hörs i morgon allihop!

Inga kommentarer: