18 februari 2009

Fallet Louisa

Jag har suttit och kollat på uppdrag granskning o blir bara så jävla förbannad! Hur kan ett barn bli våldtagen o leva med en missbrukare i 5 år utan att socialen ingriper! Massa polisrapporter, brev från skolan och till o med hembesök av socialen men ändå inget fel! Under 5 år! Bo i bilar o husvagn som är möglig och rutorna sönder!
Okompentena jävlar säger jag bara! Efter all min erfarenhet med 3 olika enheter i socialen så vet jag också vad jag pratar om! Dock har familjeenheten de bästa handläggarna, i allafall här i kungsholmen! Men de är många nyexamerande socionomer som hamnar på enheter de inte vet någonting om! Brist på kommunikation o okompetens säger jag bara!

Jag måste faktiskt tilllägga att när familjeenheten blev kontaktad första gången var jag gravid och de var våran barnmorska på mvc som kontaktade dom för M väntade på en rättegång. Först mötte vi dom på mvc sedan kom de på hembesök för att se att allt stod bra till. Vilket de så fint synes på ytan. M var påtänd båda gångerna. Att jag inte såg de då är mitt fel att jag blunda. Men de jobbar inom familjeenheten och de bör kunna se under ytan! De jag vill komma med de här är att det är lätt att visa upp en bra fasad och ljuga. Och om man ska jobba inom familjeenheten så borde man kunna se om någon ljuger och i allafall knarkar! Våran handläggare har till och med arbetat med missbrukare och hon misstänkte ingenting när hon var här. Jag tror de är därför hon är så noga med att M ska lämna pissprov flera gånger i veckan och veta säkert att jag inte accepterar ett återfall. De var just det hon har pratat med min mamma om. Vart jag skulle stå om M tog ett återfall.

Nä, nu börjar efterlyst.. bloggi blogg blogg senare..

Inga kommentarer: