22 februari 2009

Satkärring?

Shit va de snöar ute! Jag hade verkligen hoppats på våren nu! Är trött på snö o kyla!

Igår hade jag o M en myskväll. Låg o kolla på massa beck filmer. Jag hade världens huvudvärk så gick o la mig tidigt. I morse gick M upp så jag fick sova ut. Min pappa kom förbi i dag med familjen. Lillan tyckte verkligen de var kul o träffa moster.

Jag är skit trött, seg. Jag känner mig lite nere. I morse hände de en sak som egentligen kanske inte är en stor grejj men ändå känns de som de. Jag sa till M att jag tänkte skriva om de man han tyckte jag skulle skippa de för att jag hänger ut honom för mycke. De kanske jag gör men bloggen handlar ändå om mitt liv som anhörig till en missbrukare och själva grejjen handlar om min de. Min misstro och hans missbruk. Men jag tänkte hoppa över o skriva om de. Egentligen är de ingen stor grej så jag skulle kunna skriva om de men jag måste även acceptera att han inte ville de.

En annan grej. Grannen som ni vet att jag har skrivit om innan. Han som väljer att spela en jävla hög bas mitt på dagen. Idag var de nog. Kl var kanske 3 men lillan skulle sova och basen spelades så de ekade i väggarna. Så med lillan i famnen tänkte jag gå upp o knacka på. Jag o M var så säkra på att de var grannen ovanför men när jag stod utanför dörren hörde jag att det var tyst. Så jag gick en trappa ner i stället o där! Lägenheten under oss spelades de! De var en tonåring som öppnade o så snällt sa att han skulle sänka. FAN! Nu känner jag mig som världens satkärring! Men basen spelas så hög så att de ekar i våran lägenhet!

Har jag blivit en satkärring?

2 kommentarer:

tindra sa...

haha japps värsta satkärringen fan..
nej ja skoja.. inte alls.. ja hade gjort likadan.. Hur kul e de å ha en gnällande unge som e jätte trött å inte kan sova för att nån dåre e döv å måste spela för hela huset..?! inte kul alls!!

Mandy sa...

Neeeh fan! Men man tänker ju om jag inte hade barn då hade de där varit jag om inte värre!