01 februari 2009

Söndag hos farmor

Då har vi kommit hem. Farmor kom och hämtade oss efter 10 i morse. Vi har ätit god mat, slappat och badat spabad utomhus! Hur skönt som helst! Det kändes som jag och M fick lite semester. Farmor tog lillan så jag o M låg i badet läänge! Jag trodde jag skulle frysa mer för det är ändå minus grader ute men de var inte så farligt.
M tog upp att jag inte vill att hundarna ska slicka lillan i ansiktet på vägen dit och farmor accepterar att jag inte vill det fast hon inte förstår det.
Lillan har faktiskt blivit lite rädd för hundarna, det har hon aldrig visat förut! Men nu tror jag hon ser dom bättre. 2 stora svarta pälsar springa omkring, kanske inte så konstigt att hon blir rädd. Jag försökte i allafall visa henne att dom inte är farliga. Men så är väl alla barn som inte växer upp med en hund i familjen?

M ska egentligen vara tillbaka till boendet idag men tänker inte åka. Han har sagt att han sa till att han kommer tillbaka på måndag. I morgon är mötet med försörjningsstöd och vuxenenheten. Egentligen skulle familjeenheten och frivården också vara med men de kunde inte. Vi får väl se vad mötet ger. Just nu känns det som att man inte kommer komma någon vart ändå. Handläggaren på försörjningsstöd kan ju ingenting och måste fråga sina kollegor och chef om varenda punkt så mötet borde vara med hennes chef i stället!
Jag har försökt fixa barnvakt i morgon så lillan ska slippa sitta med på mötet. Det känns som att det finns en risk att både jag o M kan brusa upp o säga saker som inte borde bli sagda. Jag är så less på de här att jag orkar inte ens tänka på de. Jag har diskuterat med M att vi borde göra slut. Då blir hans del av pengarna godkänd eftersom allt har varit på mitt konto. Sen får jag söka försörjningsstöd av försäkringskassan. Inte för att jag kommer klara mig på de men då får man i allafall en bättre standard än nu! Men man får se hur de blir i morgon o vad hon säger.

Inga kommentarer: