06 november 2008

Sjukhusvistelse

Idag mötte jag upp min moster i slussen och gick en lite runda på söder. Hon bor egentligen i hudik men är här på kurs med jobbet, så man måste ju passa på o träffas!

Efter de bestämde jag mig för att åka till sabbatsbergs sjukhus då mitt bröst bara gör ondare o ondare. När jag väl kommer dit så säger hon direkt i receptionen att jag ska till st:göran i stället! Så jag åker dit. O de har ju ingen förlossning eller nått med den inriktningen o göra så jag fick sitta i ett samtalsrum med nån finsk ssk i telefon för att förklara vad de var för fel på mig. Tur nog var dom jätte snälla på st:göran så de gick rätt fort. Men jag blev självklar iväg skickad igen i sjukhustransport (TUR VAR) till sös. Upp till gyn akuten o träffa en ssk. De blev prover för o se om man hade nån infektioner i kroppen men allt var bra. Så jag fick åka hem utan att träffa en läkare o de jag fick till svar att jag skulle göra var att duscha med varmt vatten o handpumpa så ska stoppet försvinna! HALLÅÅ!! Jag har stopp i en mjölkgång o en del av mitt bröst håller på å sprängas! Ajaa.. de blev hem o duscha o de gör fortfarande ont! Man får väl göra en egen operation! Jag slapp i allafall betala då jag inte träffade en läkare! =)

Inga kommentarer: