07 november 2008

Dag 6

Mötet idag gick väl som förväntat. Vi fick berätta om vad som har hänt och vad vi vill ha hjälp med. Självklart ifrågasatte de både mig o M som föräldrar och självklart tror de att M är både aggressiv och en dålig far pga drogerna. Men så är de inte! M har aldrig höjt handen åt mig eller slagit mig! Alla missbrukare är inte så, men folk verkar ha så svårt o tro de! De ställde verkligen dumma frågor som M tog väldigt illa vid sig! De värkar inte fatta att M blir "normal" med droger, efter 7 års missbruk så blir de ju så. Deras tro är att M skulle tappa lillan för att han är påtänd eller att han inte kan ta hand om henne. Men nu är de så att jag inte ens har märkt att han har missbrukat! Även om jag kanske har blundat för tecken så har han aldrig visat de. M är en jätte bra pappa o lillan älskar verkligen honom!

Hur som helst kommer de bli jobbiga månader. Vi diskuterade öppna behandlingshem med M säger att han bara kommer dra därifrån då. Han vill bo hemma. De är ju ändå här han har anledningen o sluta (lillan). Han känner om han ska bo på nå hem så kommer han tappa motivationen o inte palla med. M har en tenden att alltid ta lätta vägen o är otroligt impulsiv och jag vet att de är precis de han kommer göra om han flyttar till ett sånt boende. Han kommer fly. Så frågan ligger nu om han ska fortsätta bo hemma o gå på öppna möten eller om han ska flytta till ett slutet behandlingshem. De dåliga med de är att jag o lillan inte kommer kunna träffa han lika ofta.
Vårat mål är att M ska få göra an adhd utredning men då måste man vara drogfri i 2 år. Vilket i detta läge ser omöjligt ut utan medicin. Utredningen behövs för att M ska få medicin. Så de ena går inte för de andra måste göras.

Vi ska tillbaka på onsdag nästa vecka för ASI intervju.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Amanda!
Jag läser på din blogg och måste säga att du är suverän...
Det glädjer mig verkligen att du gör allt för att du kämpar med att komma ifrån ditt missbruk...
Som den unga kvinna du är så önskar jag ge dig en stor och varm eloge för det du gör.
All heder till dig...
Kram Murre.
Om du önskar så har jag precis startat en blogg att diskutera och ventilera tankar och känslor med.
.
Nykter & Drogfri.
http://groups.google.com/?hl=sv&mgc=2&empc=8

Mandy sa...

Hej Murre! Tack så mycket! Men jag tror du har fått något åt bakfoten, De är inte jag som har ett missbruk utan de är min sambo. Men Tack! =)
Kram!