20 november 2008

Dag 19

Jag kan väl börja med o sammanfatta dagen; åkte till söder me lillan o kika på julklappar. De känns som att julen är 100 dagar bort! Men de är ju nästan bara 1 månad kvar! Hur som helst blev de julklappar åt några utav bröderna. Billiga o bra! De blev även lite juldukar o julgardiner! I år är jag fast besluten av att de ska pyntas här hemma! Förra året var både jag o M ganska slappa på den biten! Men nu är de ju lillans första jul så nu måste de göras riktigt!

M har blivit jätte jobbig nu. De är som att folk tror att man är aggressiv med droger och han är inte de så nu när han är ren ska han bli aggressiv o pain-in-the-ass! Han har suttit hela eftermiddagen sen jag kom hem att han vill röka så han inte ska tänka på tjack och suttit o tjatat om de hela tiden. Jag fick ett telefonsamtal av familjeenheten här på kungshomen och vi ska på möte den 1 december. Om jag ska visa dem att lillan bor i ett tryggt hem måste jag be M flytta ut om han fortsätter ta droger! Och de är precis vad jag gör nu. Jag har gett honom de ultimatum. Men han behöver vård nu! Ska jag låta honom ta droger tills han får flytta till behandlingshemmet? Neej! Men jag orkar inte med honom som han är nu! Han är riktigt dum o bryr sig inte om något! Han skiter i allt o de gör att jag får slita ännu mer här hemma än vad jag redan gör!
Jag tänker hela tiden på den dagen han är ren och tänker tillbaka till en dag som idag då han kommer fatta hur han har behandlat mig och allt han har gjort!

Inga kommentarer: