04 november 2008

Dag 3, Början

Jag har märkt att jag är dålig o skriva på dagarna, men de är bara för att man inte har tid! När lillan sitter snällt i babysittern eller babygymmet har man så mycket annat o dona med. I dag i allafall kom Ivan förbi och vi gick på promenad o fikade, pratade en massa. Jag kände att jag behövde de! Fast orolig var jag ändå för o lämna M. Jag tror inte att han kommer göra nått nu men tanken finns ändå alltid där. Hursom helst var de jätte skönt o komma ut o de blev inte alls för jobbigt när man hade någon med sig.

Idag tog jag tag o ringde M's enda kompis som inte håller på med droger, han har själv barn som är 1 månad äldre än lillan. Jag förstår honom att han inte kan finnas där till 100, men han ska göra så gott han kan. Jag berättade även allt om anmälan till LVM o att de här är hans sista chans. På söndag har jag planerat att sova hos mamma men M vill inte följa med o de förstår jag. Men jag vågar inte heller lämna honom ensam hela söndagen o natten så jag bad hans kompis komma förbi då, men vi får se hur de blir. Jag har inte sagt något till M om de, de kommer bli som att han är ett barn o måste ha barnvakt. Jag vill inte reta upp honom i onödan..

Jag har köpt julmust o lussekatter i dag! =) Sååå Gott!! Kan inte fatta att julen är här snart! De känns faktiskt deprimerande då man inte kommer ha råd med julklappar o nån lust o fira har man väl inte heller.. M kommer säkert sitta på behandlingshem då, förhoppningsvis.

Inga kommentarer: