02 april 2009

Utmattad

Idag har jag kört på i 180. Jag har ännu en gång småplockat och städat här hemma. Ställt tillbaka målarburkar, småsaker och städat undan massa sladdar och annat strunt. Jag har även lagat mat, städat köket, tvättat och handlat! Jag har säkert dammsugit 5 gånger idag! och då ljuger jag inte! Efter vi hade ätit deckade jag på soffan helt utmattad, eller jag tappat ett glas i golvet och blev helt förstörd så jag torka upp och dammsög ännu en gång sen deckade jag på soffan! Sen ringde Christine och störde min sömn! Mobilen låg nere vid mina fötter så jag sparka ner den på golvet o börja skrika att jag orkar inte. Förlåt Christine! Jag har dåligt samvete för de. Men jag ringde faktiskt upp sen och förklarade mig. De 30 min jag sov var väl förtjänat och något jag behövde efter att ha gått i 180 hela dagen.
Resten av min kväll har bestått i telefonsamtal. Timtal till och med. M är jätte trött på mig. Han åkte iväg och köpte ost o kex och de enda jag gjorde var att prata i telefon. Men nu är de slut och vi har fått våran mys kväll med ost o kex i allafall.

Mitt liv nu består av inredning här hemma men mycket tid går åt möhippan och bröllopet. Jag tänkte faktiskt gå in lite på de. Som jag har nämnt tidigare ska jag vara brudtärna åt en av mina närmsta vänner som gifter sig i Juni. Förra året frågade hon mig men jag var tvungen att tacka nej då de hände så mycket i mitt liv och jag kände att jag inte hade tid med att planera en möhippa och allt inför bröllopet men nu har de blivit så att jag ska vara brudtärna i allafall. Men jag är inte ensam. Vi är 3 st som ska vara och nu har de uppståt ett stort problem angående klänningen. Och de är väl inte sån stor överraskning då de är 4 viljor som ska gå igenom alla vi 3 sen bruden så klart. Det har varit fram och tillbaka och jag är så less på de. Vi har bestämt oss för en klänning 3 gånger nu men hela tiden har det varit något problem eller någon som sagt emot. Så i morgon ska jag o Tindra gå på klänning jakt som börjar vid 11 och slutar inte förrän vi hittat än. Möhippan har även den gått åt helvete eller första planen men självklart duktiga som vi brudtärnor är och även en till hemligperson så har vi nu en ännu bättre plan och framför allt en oförglömlig dag/kväll framför oss!

Jag känner mig helt matt! Jag har hemmet och dessa planer som måste fixas och på en gång känns det som. Så nu kanske ni förstår att jag satt i telefonen i timtal idag. Nu måste jag verkligen ödsla resten av tiden med M.

Inga kommentarer: