15 april 2009

Piss dag!

Jaha.. ska man orka ta hela jävla händelsen om igen?
Jag har varit med om det pissigaste man kan tänka sig idag!
Men först kan jag ta o skriva att det blev 1 timmes promenad till bvc i morse. Vägde o mätte lillan. Hon följer sina kurvor helt utmärkt. Efter besöket åkte jag mot stan o mötte upp M. Vi har sett i El-gigantens reklamblad att de har en TV extra billigt så vi har beslutat oss att vi ska köpa den på avbetalning. När vi väl kommer dit blir vi självklart rekommenderad en annan TV som kostar ännu mer. Sen ska man ju ha försäkring o andra grejjer. Vi åker i allafall därifrån med en beställd tv, försäkring och självklart ett nytt abonnemang hos com hem. Vilket vi redan har! Men jag gissade på att de hade gått ut då de alltid brukar vara 12 månaders bindningstid. Men icke! På bussen hem får jag ett samtal från brossan som sa att de är 24 månaders bindningstid. Så de blev hem mata lillan vänta på M ska komma hem som var hos frivården och har sitt One 2 One program och sen iväg IGEN! När jag kommer dit så blir det självklart problem. Jag lyckades i allafall säga upp det nystartade abonnemanget. Men TVn blev istället 1200 kr dyrare och 1 års mindre försäkran, Och jag fick inte ens hem TVn idag! Den blir istället hemskickad i morgon. Ända fram till dörren! De tackar jag för!

Idag kom även mamma o hennes man på besök. Jag han plocka undan och städa som en idiot innan dom kom. Hade planerat att göra de i lugn och ro under dagen men så blev de ju inte då allt de där hände idag. Jag kan tilllägga att jag även var på El-giganten en lång stund för att rätta till problemet.
Mamma bjöd på pizza i allafall. Lillan tyckte det var jätte kul att dom kom. Hon kröp snabbt fram till mormor när hon kom innanför dörren!

Neh, nu blir de slapp, slapp o inge mer tänkande på pissiga säljare! De ska alltid lura en att köpa skit man inte ska ha! Jag hatar att gå in i sånna affärer. Om man frågar om hjälp blir man alltid tvungen o handla något sen! Men jag är glad för TVn men inte att de blev så dyrt! Även avbetalning! Jag handlar aldrig på avbetalning!

Inga kommentarer: