11 april 2009

Potatissallad

Då är vi tillbaka! Har haft det helt underbart. Ätit god påskmat och haft de skönt. Lillan har lekt med farmors vovvar.

Nu står jag i köket som en riktig hemma fru!
Håller på och gör potatis sallad. Vi tänkte nämligen gå ut o grilla i kväll och jag står självklart för tillbehöret. Jag läste ett recept snabbt men gör mitt eget vilket funkar alltid! Jag har blivit grym på och laga mat!

6 potatisar
2 dl gräddfil
1/5 dl citron majonäs
1 rödlök
5 cm lång gurka
2 vitlöksklyftor
2 tsk dijon senap
lime

Koka potatis och låt kallna. Riv gurkan och låt vattnet rinna ur. Hacka löken i småbitar. Pressa vitlöksklyftorna och ner i bunken. Skiva potatis och i bunken. Rör om in o kylen och vips! En god potatissallad!
Sedan krydda efter smak självklart! Vi har som vanligt ingen kapris hemma. Så de blir persilja, dill, salt, peppar, lite curry (galen som jag är i curry) och även droppar från lime.

Inga kommentarer: