03 april 2009

Fortfarande medberoende

Jag som trodde jag hade kommit så långt i mitt tillfrisknande av medberoende. Men icke! M åkte iväg och träffade hans brossa när jag kom hem. Senare fick jag ett sms där de stog att de skulle hem till en kompis som jag vet alltid sitter hemma och röker hasch. Direkt när jag fick smset kände jag i hela kroppen hur paniken växte! Jag är inte frisk! Långt ifrån! Jag klarade mig endast och skicka 2 sms under tiden han var borta. Så jag är glad att jag inte ringde och telefon terra honom som jag har gjort x antal gånger! M's behandlings person som han har cra med har sagt att vi ska alltid ska säga en tid då vi är hemma och ikväll var det 19. Så 19:02 ringde jag mitt första telefonsamtal till M och frågade när han skulle komma hem. Han sa att han åkte då och kom hem drogfri. Men jag har ändå krävt att han ska pissa i morgon! Får väl åka själv till apoteket o handla då jag har hört att de ska finnas ul-stickor där. Självklart har jag mina misstankar och ifråga sätter honom. Vilket kanske är fel när han säger att jag ska berömma honom för att han inte gjorde något när alla andra satt o rökte. Egentligen ska han inte ens vara i dom miljöerna. Han ska inte vistas i den umgänges kretsen!
Men de jobbigaste av allt var paniken som växte inom mig! Jag kände hur jag inte orkade med att leka med lillan och se efter henne. Jag ville bara gråta. Jag vill inte känna så här! Jag trodde verkligen jag hade kommit ifrån de här! Jag satt med tankar att "om han gör nått gör han" men hela tiden kom jag framtill att varför åkte han dit?! Det kliade i mina fingrar och huvudet fylldes med demoner. Jag kallar de demoner då de är mina onda tankar om saker man inte ska tänka. Jag blev ett psykfall igen! Men i allafall i mitt huvud. Jag är glad att tiden gick så fort och han bli 19 innan mitt psykfall bröt ut helt.

Nu sitter vi i allafall o kollar på Walk the line och allt är frid o fröjd.
Jag vet bara att jag har mycket kvar att bearbeta i mitt medberoende.

2 kommentarer:

cecilia sa...

Hej vännen, som du skriver till mig så är du inget psykfall bara för att du oroar dig! Vi har rätt att vara oroliga, det är klart att rädslan för att din karl ska ta ett återfall är stor och de kommer säkert vara så länge innan du kan släppa de tankarna. Vet en kille som varit drogfri i 5 år och han känner fortfarande sug, sånt skrämmer mig, urs. Men kom i håg, du är inget psykfall vännen, KRAM

Anonym sa...

Förlåt men... GOSH?

Finns det något värre än kärringar som flippar och får psykbryt när deras karl rökt en holk.
Herregud, finns värre problem. Var glad att han inte injicerar.
Cannabis är en kulturfråga som är helt laglig i många delar av världen, där är alkohol olagligt och anses som en drog.

Snälla.. släpp dina pissluffarvärderingar och relaxa.

Jag blir så sne på såna kvinnor som tror att alla droger är dåliga.
Lär er hantera dom och var försiktiga när ni brukar istället.
Det är inte direkt heroin vi pratar om. Väx upp för faen!