20 april 2009

Soc

Då har de första samtalet från socialen kommit!
De var vår handläggare på vuxenenheten som ringde. Han berätta att de skulle ha möte i morgon. Allihop med chefer. Jag hade förstått de som att jag o M skulle vara med på det mötet men icke. Kanske är lika bra. Nu fick de i allafall höra att Kungsholms mottagningen fortfarande inte har skickat någon kallelse och allt som en gång var planerat med stödjare/behandlings assistanser som han skulle träffa 1-2 gånger i veckan har runnit ut i sanden. Inget som socialen en gång bestämde har hänt! Inget de har gjort har hjälpt M hålla sig drogfri! Det har varit han som tagit kontakt med KS angående ADHD utredningen och tjatat på dom att allt ska ske fortare och att saker ska hända!
Min erfarenhet av socialen efter de här är inte speciellt bra. En gång i tiden var de väldigt angelägen att få bort M hemifrån och få honom drogfri men sen helt plötsligt är de som att de skiter i de. Då har han till o med flyttat hem. Något som var så jätte allvarligt! Att han inte fick bo hemma med lillan. Men nu bryr dom sig inte om han inte lämnar UP.

Jag ringde även Magnus Huss idag. Där M gjort sin ADHD utredning. Jag pratade med chefen och nämnde att jag kommer börja jobba i juni och om M ska påbörja medicinering måste det snart ske så han kan installeras innan jag börjar jobba och ska vara hemma själv med lillan. Så det skyndade på! Vi ska ha möte med en överläkare på tisdag och då får vi reda när allt påbörjas.

Inga kommentarer: