01 april 2009

Co-anon

Då har jag kommit hem. Den här veckan kastade M och hans mor ut mig så jag gick på ett Co-anon möte. Jag hade väl inte sån stor lust eller ork. Men kände mig tvungen då M's mamma kom och skulle vara här hemma med M om de blev lika som förra gången då lillan skrek nonstop i 2 timmar. Nu hade de gått bättre och hon hade skrikit i 1 timme. Bara mamma som gäller och speciellt när man är hemma. Hon vet ju att det är vi som bor här och då ska ju jag vara hemma.
Iallafall hade jag inget o dela kändes de som.
Jaha, vad ska jag säga om mitt medberoende eller M's missbruk?
M är fortfarande ren. Han är hur duktig som helst! Jag har kommit en lång väg i mitt medberoende. Jag har klarat mig länge från att kontrollera honom och kolla hans mobil! Jag har börja lita på honom men när det gäller att han träffar nån kompis så faller jag lätt tillbaka till samma spår som förr. Men som de är nu mitt i vardagen så får jag inte klumpen i magen då han ska gå o köpa cigg eller mjölk. Den är borta! Jag har inte den där ständiga rädslan längre! Jag har kämpat med de här i 4 veckor nu. Det var på mitt första Co-anon möte jag bestämde mig att nu räcker de. Om han tar ett återfall så gör han! Jag kan inte göra något åt de. De enda jag kan göra är att visa var jag står när de händer. I allafall tog de bara 4 veckor för mig att sluta kolla hans mobil. Kontrollera honom gör jag nog lite grann utan att jag märker de. Men jag kollar inte hans fickor, cigg packet eller beteende. Fast beteende kollar jag nog lite grann. Samma som ögonen om jag är misstänksam nån gång. Det har faktiskt hänt att jag har fått känslan att han har gjort något. Den kommer väl alltid finnas kvar.. Jag hoppas verkligen inte de. Men jag tror de om den inte heller går o träna bort.
Hur som helst så mår jag bra i mitt medberoende om man säger så. Jag anser att jag är fortfarande medberoende fast jag inte mår lika dåligt som jag gjorde förut.

En annan grej som har hänt nu.
Idag hade soc möte med kungsholms mottagningen om vart M ska lämna UP. Han måste ju ha dokumenterad drogfrihet. Detta möte ledde endast till att K.mottagningen ska skicka en kallelse (som kan då ta veckor?). Alltså menar dom att M inte ska lämna UP någonstans på 2 veckor innan han kommer till Magnus Huss igen och får medicin. För där måste han lämna UP varje gång och visa att han är ren. Familjeenheten har klart och tydligt krävt att om M ska bo hemma med lillan så måste han vara ren! Varför då har de inte fixat de här tidigare? De vet även att jag kräver att han ska visa att han inte knarkar och de enda som jag litar på är just UP reslutat! Inte M's ord. Men nu tog M tag i de här själv och ringde M.Huss och frågade om han kunde komma dit och lämna vilket gick jätte bra! Men de var han som ringde inte soc! Så bra är våra handläggare och grundliga! De är dom som kräver att han är ren men de är inte de som ser till att han kan lämna UP!

Man blir så trött på dom där soc-människorna!!

Inga kommentarer: