28 april 2009

Magnus Huss

Dagen började väldigt tidigt idag! Jag var uppe redan innan lillan för att sminka mig o göra mig själv klar.
Kl 9 skulle vi vara på Magnus Huss.
Mötet gick bra. Vi träffade en läkare o M lämna UP. Ren så klart!
Vi diskuterade biverkningarna av concerta som M kommer få. De var inte speciellt allvarliga utan mer dålig aptit, dålig sömn, irritation och dålig mage. Men M som i år har missbrukat amfetamin vet att han både kan äta och sova på en mycket högre dos än vad han kommer få. Jag är lite orolig över irritationen. Jag vill ju inte att han ska gå runt och vara arg hela dagarna. Men som de är nu att han hoppar o ska retas hela tiden är nästan värre. Han ska testa mina gränser hela tiden. Han retas o tror han är gullig. De har inte varit så stort problem ändå men skönt o bli av med de.
Medicineringen ska börja på onsdag nästa vecka. Då ska han bli tvungen o åka till KS varje dag för att hämta ut medicinen. Man måste göra de dom första 3 månaderna sen får man se hur de blir och hur duktig man är.

Egentligen skulle jag börja jobba i början av juni. Men de är 3 månaders inställningstid på medicineringen och då har inte ens 1 månad gått! Läkaren ville inte säga så mycket mer än att de var upp till oss och bedöma. Jag har idag ringt till mitt jobb o sagt att jag börjar i augusti. Min tillit till mina chefer finns inte så jag vill inte säga vad de handlar om. Hon frågade inte heller vilket var riktigt skönt! Men jag ska jobba lite extra i sommar tänkte jag. Ekonomiskt så måste jag de! Om jag ska vara ärlig är jag riktigt glad att inte börja jobba än! Vill verkligen inte de!

Inga kommentarer: