28 april 2009

Svärmor

Några dagar tillbaka har jag grubblat på massa saker. Onödiga saker.
Nu på eftermiddagen ringde M's mamma och dök upp och åt middag med oss.
Jag är så glad att jag har henne. Jag kan verkligen prata med henne om allt. Allt som jag intalar mig själv att jag inte prata om funkar att prata med henne om. Jag vet att vissa här verkligen jobbiga svärmödrar som man inte står ut med eller ens kan prata med och jag är så glad att jag inte har de! Jag älskar verkligen M's mamma och hon betyder så otroligt mycket för mig! Hon har verkligen ställt upp för mig genom allt som har hänt med M. Hon har funnits där o lyssnat. Hon har alltid något bra o säga och får mig alltid tänka i andra banor än vad jag gjort innan. Och de tackar jag för!

2 kommentarer:

NJ sa...

Vad avensjuk jag blir, jag önskar jag med kunde ha det så.. Men det funkar inte..

NJ sa...

M kommer vara borta i 4 månader med, jag känner med som dig hellre att han är borta nu när hon inte förstår så mycket..

Jo min svärfar (skild från svärmor nu) och hans två äldre döttrar från ett tidigare förhållande är jätte bra dom är verkligen ett stöd.. Dom ringer och frågar hur det är med mig och lillflickan, hennes farmor har inte ens ringt och frågat hur det är med henne om jag behöver nån hjälp osv, som alla andra runt omkring erbjuder..

Och angående anhörigveckan så har jag ringt runt halv morgonen för att se om jag får ta med J och förklarat att jag kan inte lämna bort henne så länge för då kommer hon bara vilja hänga på min arm när ja kommer hem, och ibland kan hon ju gråta timmar i sträck så att jag får åka o hämta henne och anhörigsprogrammet var en bit bort..

tack, jag hoppas det här ska funka och jag får hem en drogfri karl..