24 april 2009

Tankar

Självmedicinering! Tack, för de! Idag har vi hela familjen varit ute på djurgårn o gått på akvaria. Kollat på fiskar, svenska fiskar till o med. Gädda o mört o allt vad de nu heter. Men även hajar. Man såg att lillan fascinerades av dom. Sen blev de en promenad runt djurgårn. Härligt och så 20 grader ute! Riktigt sommar väder! De värsta var nog ändå att jag tror jag har fått solsting! När jag kom hem hade jag världens huvudvärk och frös trots att de var 21 grader inomhus! Men nu är de bättre.

I morgon ska vi träffa Christine och Johan. Vi ska grilla. De ska faktiskt bli jätte kul. Christine är den som jag pratar med dagligen nu. Hon får höra det mesta som jag väljer att inte skriva här så jag känner mig ändå ganska lugn att träffa dom i morgon. Men ändå har jag tankarna att ringa o avboka. Men nu är jag fast besluten att inte göra de! De ska bli kul i morgon! Självmedicinering så borde de funka.

Vad hemskt de låter! Men så är det tyvärr. En längre tid nu har jag tänkt på vad jag skriver eftersom det finns nära som läser. Så jag kan inte skriva allt jag vill skriva. Jag vill kunna skriva om alla tankar som snurrar runt i huvudet på mig men jag är så rädd att de ska slå tillbaka på min mammaroll. Jag försöker vara den bästa mamman jag kan och när jag känner att jag inte orkar så säger jag till och M och han tar henne. Senaste tiden har han låtit mig sova mitt på dagen då jag inte orkar mer och går o lägger mig med täcket över huvudet. Utan ett ord tar han henne och låter mig vara.

En annan sak jag inte skrivit om än är att igår innan jag åkte iväg till söder kom en brev från socialen. Försörjningsstöd så klart! Vår handläggare hade skrivit ett brev efter deras möte. Hon skrev att hon inte accepterar M's språk han använde när de pratade sist. Men vad förväntar hon sig när hon ringer och säger att han är polisanmäld? De var de enda han hörde inte att de hade börjat en utredning som kan sluta med en polisanmälan som hon skrev i brevet. Vi ska i allafall på möte början av maj. Jag har sån stor lust o anlita en advokat o ta med. Jag ska i allafall spela in samtalet ska kolla om man kan låna nån inspelnings grej o ta med. Psyka dom lite! Barnvakt är ett måste! Lillan ska inte med på de mötet. Brevet från henne förstörde självklart både min o M's dag. Han har ingen lust att gå på de mötet! Jag har de, men de är nog mest för att säga exakt vad jag tycker för jag håller på o spricka med ilska mot dom!

Inga kommentarer: