01 oktober 2008

M flyttar hem!

Dagen började väldigt tidigt! Satte till o med larm, har inte gjort de sedan jag jobbade!

BVC besöket gick bra! Lillan väger nu 6510 g o är 59,5 cm lång! De var andra gången jag träffade vår bvc ssk. Men de var första gången vi kunde sitta ner och prata. Lillan är väldigt grinig när hon ska äta och skriker så man får ge henne nappen sen lura henne genom o ta bort den o ta fram bröstvårtan. De gör att hon suger ytligt och jag har fått ett sår på vänstra bröstvårtan nu som svider väldigt mycket! =(

Vi pratade även om föräldrakursen och att jag inte vill gå längre då de andra mammorna är 33-38 år! Den äldsta är gammal nog o vara min mamma! Asså vad har jag gemensamt med dessa kvinnor? Ingenting! Vi är i helt olika stadier i livet och vi tar hand om våra barn på olika sätt också. Tillexempel sa en mamma att när hon går o fikar så måste hon kolla om fiket har en stor toalett o ett skötbord innan hon sätter sig men nu har hon kommit på att man kan ju byta i vagnen. OH! De har jag gjort sedan dagen hon föddes! Vi unga mammor hittar lösningar på sådana "problem" på ett helt annat sätt än äldre. De ska vara så ordentliga och följa "regelboken". Visst har vi barn i samma månad men de känns onödigt o gå på dom eller tråkigt rättare sagt! Men de är väl så de är när man bor på kungsholmen där snittet på först föderskor är 38 år!! Sedan är deras liv helt olika jämnfört med mitt! En mamma var på spa förra helgen o jag satt hemma deprimerad för att jag ensamstående! Jag är mer impulsiv o löser problem som de kommer, skolan (jag vill plugga vidare) och ekonomin medan de har redan allt de där fixat.
Men nu ska bvc ssk kolla med sina kollegor om de finns någon mer ung mamma med barn runt samma månad.

Efter bvc besöket bar de sig hemåt till mamma o vi åt lunch. Sedan, seeeeedan åkte vi o hämta M! Ooooh! Im not alone anymore! Nu står han i duschen o jag sitter här mätt då M har gjort världens godaste mat som vanligt!

Måste även berätta att jag har haft en sån jävla otur senaste tiden när jag har kört bil! Idag när jag var på väg o hämta M regnade de jätte mycket o de var vattenpölar på vägen. Då när jag skulle svänga gasade jag lite för fort o fick vattenplaning så hela bilen slira till och jag var på väg in på fel körfält! Men tur nog kunde jag styra tillbaka till mitt eget körfält sen stannade jag vid en buss hållsplats o andades ut! Oooh! Tur att man är snabb! Jag har aldrig kört när de regnar o hade ingen tanke på vattenplaning o att de blir halt!

1 kommentar:

Gröna Trädmamman sa...

Att vara ung mamma är bra på många sätt och svårt på en del andra sätt. kram