04 oktober 2008

Normalt?

Oj, vad dålig jag har blivit på o blogga nu känns de som! Dagarna går så fort sen är man inte själv på kvällarna längre så tiden för bloggandet försvinner på nå sätt. Idag har M varit duktig o målat listorna i köket och jag har kollat på the hills på mtv (älska!) sen blev de en långpromenad längs vattnet in mot staden. De var jätte skönt men de blåste så mycket! Jag tror jag måste köpa en större höst halsduk för de blev jätte kallt åt halsen och jag är så rädd att bli sjuk!

Nu har jag tvingat M att läsa vad jag bloggar om! Så nu sitter han brevid o säger bara "jaaa" o "ooooh". Hahahahaa..

Man märker när man är ute o går med barnvagnen här i Kungsholmen hur människor kollar på en! Jag tror att de inte bara är jag utan att de verkligen är så. Om man kollar på alla andra som går med barnvagn är de någonstans mellan 30-40 år. Och alla blickar får mig att känna mig onormal som fått barn vid 20! Vilket är helt sjukt! För 40 år sen fick man barn vid 20 om inte innan! Varför känns det då som att samhället har bestämt att unga mammor inte är lika bra som äldre mammor? De känns som att de är en ständig kamp mot folks fördomar! Och att jag måste visa mig bättre och mer pedagogisk mamma!
De är helt fel! Om de är någon som ska bevisa motsatsen så är de väl ändå 40 åringarna! De är oftast helt insnöade i deras rutiner och måste följa "den heliga regelboken för mammor". Jag är så less på att känna mig utanför pga min ålder! De är normalt o skaffa barn i 20års åldern men de är dock inte normalt o skaffa barn vid 40! Min mamma är inte ens 50 och redan mormor, de är normalt!

Inga kommentarer: